דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
Skip Navigation Linksבית הספר לסיעוד > עברית > אודות בית הספר
אודות בית הספר
Picture2.pngמקצוע הסיעוד מיועד לרווחת האדם בבריאות ובחולי ומהווה אתגר אינטלקטואלי ורגשי לעוסקים בו. מקצוע זה מתאים לאנשים האוהבים לעבוד עם בני אדם ולעזור לזולת – נתינה שמעשירה מעל ומעבר לגבולות התפקיד המוגדרים.  
המקצוע מבוקש בארץ ובעולם וכולל תחומי עשייה מגוונים (בבתי החולים ובקהילה), המשלבים מיומנויות אנושיות, אקדמיות, טכנולוגיות וניהוליות. המקצוע ממוקד בטיפול כוללני באדם ובמשפחתו.
בוגרי ביה"ס מקבלים תואר בוגר בסיעוד מהאוניברסיטה העברית ולאחר עמידה בבחינה ממשלתית של משרד הבריאות מקבלים תעודת הסמכה בסיעוד. מאות בוגרינו מאיישים תפקידי מפתח במערכות הבריאות בארץ.
ביה"ס לסיעוד בהדסה מכשיר את הלומדים בו לתואר ראשון (תוכנית הבוגר - BSN ), לתואר שני (תוכנית מוסמך - MSN) ולתואר שלישי (PhDׂׂׂ). בבית הספר מתקיימות בנוסף לכך תוכניות שונות. תוכנית להסבת אקדמאים למקצוע הסיעוד וקורסים על בסיסיים שונים כגון: סיעוד אונקולוגי, סיעוד טיפול נמרץ משולב, סיעוד חדר ניתוח ועוד.

חזון

פילוסופיה.jpgיעדים.jpgקוד אתי.jpgהצהרת שליחות.jpg

אחת מזכויות היסוד של כל אדם בחברה דמוקרטית הנה הזכות ליהנות מבריאות אופטימאלית, הניתנת להשגה גם באמצעות שרותי הבריאות בהם סיעוד הינו מקצוע חיוני. אכן, בידי מקצוע הסיעוד אחריות רבה לעזור לבני אדם להשיג בריאות טובה יותר על ידי השתתפות פעילה בתכנון בארגון ובהפעלה של שרותי בריאות.
העשייה הסיעודית כרוכה בעבודה עם יחידים על פני כל הטווח של בריאות–מחלה. הפעילות הסיעודית מהווה תהליך בינאישי, דרכו מפתחות אחיות יחסי גומלין תרפויטיים עם מטופלים ויחסי שיתוף עם חברי מקצועות אחרים.
 
החינוך לסיעוד משתייך למערכת הכוללת של חינוך גבוה, בה עומדים לרשות המורים והתלמידים מגוון רב של משאבים לקידום הלמידה. החינוך לסיעוד מיועד לספק לאנשים הזדמנויות לפתח את היכולת האישית וכן להרים תרומה לחברה כולה.
תוכנית הלימודים האקדמית לסיעוד כוללת מדעים פיזיקאליים והתנהגותיים, אשר מטרתם לפתח בתלמיד רגישות לצרכי האדם מחד ויכולת לחשיבה אנליטית מאידך. כמו כן, היא משמשת כבסיס ללימודי המשך במסגרות אקדמאיות.
 
הלמידה היא תהליך פעיל, בו הלומד לוקח על עצמו את האחריות לקידומו האישי. לכל תלמיד תכונות ייחודיות הגורמות לכך שיהיו הבדלים בדרכי ובקצב הלמידה. במהלך הלימודים מושם דגש על פיתוח חשיבה ועבודה עצמאיים, חשיבה ביקורתית שיטתית ועשייה מבוססת ראיות. ההוראה – למידה היא תהליך דו סתרי, כאשר התלמיד לומד מהמורה והמורה מהתלמיד באווירה של כבוד הדדי. צוות ההוראה משמש כמשאב לדרבון הלמידה העיונית, כדגם תפקיד להמחשת העשייה הסיעודית וכאזרח פעיל התורם לחברה בה הוא חי.
 
על העוסק בסיעוד להיות רגיש לצרכי הזולת, להיות בעל מודעות עצמית גבוהה. עליו להיות מסוגל לפתח ולקדם תקשורת בין אישית ולהתבטא באופן חופשי בעל פה ובכתב. הבוגר רוכש בסיס אקדמי להמשך לימודים לתואר השני.
תוכנית הלימודים האקדמיים בסיעוד מכינה בוגר, אשר מסוגל לעסוק במקצועו כפרופסיונל מתחיל במגוון של מסגרות בריאות.
​​
 
תוכנית הלימודים האוניברסיטאית הבסיסית בסיעוד מיועדת להכין בוגר/ת:
 
1.   בעל/ת גישה מדעית והומאנית המיישם/ת עקרונות, מושגים וממצאי מחקר מן המדעים הפיזיקאליים, הביולוגיים והחברתיים בפרקטיקה הסיעודית.
 
2.   אשר מדגים/ה גישה אקדמית, עצמאית ויכולת מקצועית בעבודתו/ה עם יחידים, קבוצות והקהילה כולה.
 
3.   אשר מסוגל/ת לעבוד עם בני אדם מכל הגילים ובכל הרצף בריאות–מחלה.
 
4.   אשר מוכשר/ת לתפקד במגוון של מסגרות ומוסדות בהם ניתן שרות סיעודי (בקהילה, בבתי חולים על סוגיהם השונים, במוסדות אחרים ובמרפאות).
 
5.   אשר מצליח/ה ליצור ולקיים יחסי גומלין חיוביים הן עם לקוחותיו והן עם הצוות בו הוא/היא עובד/ת.
 
6.   בעל/ת יכולת פוטנציאלית לניהול והדרכה.
 
7.   אשר רכש/ה בסיס ומוטיבציה להמשך התפתחות מקצועית בסיעוד (על ידי לימוד עצמי והכוונה עצמית).
 
8.   אשר רכש/ה את הבסיס האקדמי אשר יאפשר המשך לימודים לתואר שני ושלישי.
 
9.   אשר מסוגל/ת להעריך ולקבוע את הצורך בשינויים במערכת הבריאות על ידי השתתפות פעילה בארגונים מקצועיים וציבוריים.
 
10.  אשר תורם/ת לחברה בה הוא/היא חי/ה, כאזרח/ית בעל/ת מודעות אישית וחברתית וכבעל/ת ידע מקצועי.
 
אחיות עם מזרקים ביד
רופאים ליד מיטת מטופל בבית חולים
website by Bynet Software Systems