דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
בוגרים כותבים
  
אני שמחה להצטרף למאות הבוגרים של בית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית ע"ש בראון
 
בין השנים 2008-2009, למדתי במגמת אפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה, לשם קבלת תואר מוסמך בבריאות הציבור .
 
יש לציין שמצאתי עניין רב, הן בחומר התיאורטי שהועבר בקורסים והן בעבודת הגמר שביצעתי. במסגרת הלימודים רכשתי ידע ומיומנות בשלבים חשובים של בצוע המחקר, איסוף וניתוח סטטיסטי של הנתונים. אני מאמינה שכלים אלו יעמדו לזכותי במהלך העבודה שלי במסגרת בריאות הציבור.
 
אני מנצלת הזדמנות זו להודות למרצים/ות ולמתרגלים/ות לא רק על תרומתם בידע אלא גם על התמיכה ונכונותם לסייע בכל עת שהצטרכתי
 
בכבוד רב,
נורה עבדל רחמן
  
 

  
לפני מספר ימים קיבלתי את התואר בטקס הרשמי של האוניברסיטה ומאחר וזה קרה בערך שנה לאחר סוף לימודיי, זה איפשר לחשוב על כל תהליך הלימודים החוויה  הלימודית והטמעת החומר בפרספקטיבה של זמן.
 
עוד במהלך הלימודים מצאתי את הלימודים מרתקים ומעוררי מחשבה ואת הרצון להמשיך וליישם אותם בעבודה היומיומית, ואילו בתום הלימודים מצאתי את עצמי מנתחת מאמרים לפי הנלמדשום מאמר לא מובן יותר כפשוטו וכל פיסת מידע נחקרה לפי מדדי מובהקות ומהימנות.  הלימודים עצמם הוסיפו המון עניין להבנה היומיומית של מערכת הבריאות וקבלת ההחלטות המורכבת שנצרכת והסתכלות ביקורתית על תהליכים שקורים.
 
הידע שרכשתי והכלים משמשים אותי בהפעלת חשיבה לקידום בריאות בסביבת העבודה וכן בבית. ככל הנראה עובדה זו כל כך הוטמעה בי שלא תמיד אני מודעת לכך אלא לפי המשובים שאני מקבלת מהסביבה.
 
ועל כל אלה אני מלאת הערכה למרצים כולם שהביאו אותי להבנה הזו
 
תודה, 
סיגל אשכנזי
בוגרת  2009
 
 

 
לכל מאן דבעי,
 
זה עתה סיימתי את לימודיי לתואר מוסמך בבית הספר לבריאות הציבור ע"ש בראון של האוניברסיטה העברית בירושלים.
 
את לימודיי החלתי בשנתי השישית ללימודי הרפואה מתוך רצון לשלב אל תוך לימודי הרפואה המעמיקים בהבנת מסלולים ביולוגיים של הפרט, הבנה מערכתית יותר למגמות בריאות כלליות בציבור. רציתי גם לרכוש כלים שיסייעו לי בעתיד בעריכת מחקרים קליניים ואפידמיולוגיים.
 
ניגשתי ללימודים עם חששות לא מעטים אך מיד עם תחילתם הבנתי שהבחירה בלימודים בבית הספר לבריאות הציבור בירושלים היתה מהטובות שעשיתי.
 
סגל המורים המצויין בבית הספר מחד והגיוון הרב בין התלמידים מאידך, הפך את חויית הלימוד בבית הספר למאתגרת ומיוחדת. במהלך הלימודים בבית הספר לבריאות הציבור נחשפתי לנושאים רבים ומגוונים ובהם שיטות מחקר, כלכלת בריאות, מנהל ורפואה ועוד. כמי שעבר שנים אקדמיות רבות אני יכול להעיד כי סגל מורי בית הספר הוא מהמעולים שיש. מורי בית הספר אינם רק מרצים בעלי שם בתחומם ובעלי יכולות דידקטיות מעולות, הם גם זמינים תמיד לכל עזרה אישית בלימודים. לא פעם ולא פעמיים, נפגשתי עם מתרגלים ומורים מחוץ לשעות הלימודים הרשמיות כדי ללבן ולתרגל נושאים שנלמדו בשיעור ושלא היו ברורים לי די הצורך. לכל אורך הלימודים התחושה שלי היתה שאמנם מצפים מאיתנו הסטודנטים לרמה גבוהה של השקעה אך ציפייה זו מעוגנת בהתגייסות כללית של המערכת לטובת הצלחת התלמיד.
 
במסגרת לימודיי ערכתי מחקר רחב היקף בו הודרכתי ע"י פרופ' יחיאל פרידלנדר. במחקר זה יישמתי את לימודיי התיאורטיים וזכיתי גם בו להדרכה מעולה שנתנה לי כלים מעולים למחקרים נוספים אותם אני מתכנן לערוך בהמשך חיי המקצועיים.
 
כרופא, המפגש עם בעלי תפקידים אחרים בעולם הרפואה היה מעניין, מאתגר ומפרה. אני חושב שמפגש זה, יחד עם החשיפה לתכני לימודים הנוגעים למגמות כלליות של בריאות הציבור, עזר לי ברכישת ראייה בעלת פרספקטיבה רחבה ואמיתית יותר על מערכת הבריאות.
 
לא מזמן התחלתי את ההתמחות שלי בא.א.ג וניתוחי ראש צוואר. מלבד העובדה, שעצם קיומו של התואר סייע לי רבות בקבלה להתמחות, אני יכול כבר עכשיו לראות כיצד הכלים שרכשתי בלימודיי מסייעים לי רבות בהבנת מחקרים, בעריכת מחקרים ובהבטים מקצועיים רבים אחרים.
 
אין לי ספק שלימודיי לתואר שני בבריאות הציבור בירושלים ימשיכו לסייע לי גם בהמשך ההתפתחות המקצועית שלי ואני ממליץ בחום על לימודים אלו.
 
אורי דיאור
 
website by Bynet Software Systems