כניסה

​תקנון לימודי רפואה בשנים הקליניות

מבוא

תקנון זה נועד להגדיר את כלל הנושאים הנוגעים ללימודים קליניים בבית הספר לרפואה, כולל חובת השתתפות בלימודים, הליכי הערכה ובחינות, פירסום ציונים וערעורים, תנאי מעבר, הפסקת לימודים זמנית, נהלי משמעת, סקר הערכת ההוראה ויחסי תלמיד-חולה.

כללי

תקנון זה מתייחס ללימודי רפואה בשנים הקליניות (שנים רביעית עד שישית ללימודי הרפואה) ומהווה תוספת לתקנון נה"ל– נהלי הוראה ולימודים אוניברסיטאיים, שזמין בקישור . בכל עניין הנוגע ללימודים והוראה שאינו מופיע בתקנון הנוכחי, יש לפנות להוראות נה"ל. במקרה של סתירה בין תקנון זה להוראות נה"ל, התקנון הנוכחי הוא הקובע.
ועדת ההוראה הקלינית היא המוסד העליון של בית הספר לרפואה לענייני הוראה, והיא לבדה מוסמכת לפרש את התקנון במקרה של אי בהירות או מחלוקת.
הנספחים בסוף התקנון מהווים חלק בלתי נפרד ממנו.

חובות לימודים

להשלמת לימודי הרפואה על התלמיד למלא את כל דרישות תכנית ה-MD בלימודי הרפואה באוניברסיטה העברית, לעמוד בהצלחה במשימות הקורסים, בבחינות OSCE ומיומנויות קליניות ליד מיטת החולה, בחינות הגמר הארציות, להגיש את עבודת הגמר (עבודת MD) ולקבל בה ציון עובר, ולהשלים בהצלחה את שנת הסטאז'.

1. חובת השתתפות בלימודים

ההשתתפות בכלל הלימודים בשנים הקליניות הינה חובה. ההיקף המותר של היעדרות מסיבות מוצדקות מוגדר לכל קורס בנפרד בסילבוס הקורס. לימודי השלמה עקב העדרות בגין הריון ולידה בשנים הקליניות (כולל עבור אבות) ובגין מילואים, מפורטים בנספחים ג' -ה' לתקנון זה. לימודי השלמה מכל סיבה אחרת יתבצעו על פי דרישת האחראי על ההוראה בקורס כפי שמופיעות בסעיף 6.2 בהוראות נה"ל בקישור

2. הליכי הערכה ובחינות

סטודנט לרפואה יוערך באמצעות מגוון כלי הערכה, בתחומי הידע, המיומנויות וההתפתחות המקצוענית. כלים אלה ייושמו ביחס שונה (בפרופורציות שונות) בשלבים השונים בתכנית ה-MD. כל אירוע הערכה (קיום הערכה מסוימת) יקבל משקל מסוים במכלול ההערכות בקורס, ומכלול ההערכות בקורס יקבל משקל מסוים במערך הקורסים בשנתון. לדוגמה: הערכות מעצבות (formative[1], low to mid-stakes) שיקבלו משקל נמוך יחסית, כאשר הערכה מסכמת (summative[2], high stakes) תקבל משקל יחסית גבוה.
בהחלטות מעבר קורסים יילקחו בחשבון כל אירועי ההערכה בהם (מסכמים ומעצבים), ומילוי כל החובות בהם (״דרישות משוכה״ – hurdle requirements), המהווים ביחד תנאי מעבר לשלב הבא בלימודים (ראו סעיף 4 בהמשך).
2.1 סוגי הערכה
שיטות הערכה: בכתב[3]/בע״פ להערכת ידע ויישומו, מעשית[4], להערכת מיומנויות (skills), ותלקיט (portfolio) להערכת התפתחות מקצוענית. הערכה בכתב ניתנת לביצוע כבחינה מסכמת או מעצבת, וכן בצורת בחנים (quizzes) קצרים מעצבים. הערכה מעשית כוללת מטלות, סמינרים ותרגילי לפתרון בעיות ביחידים, זוגות או קבוצות. כל שיטות ההערכה יהיו תואמות לכשירויות ותוצרי הלמידה, המצויינים בסילבוס של הקורס.
2.1.1 בחינות סיום קורס
הבחינות נועדו להעריך את הישגי הסטודנט ברכישת ידע ומיומנויות ויישומם, על מנת לאפשר, ליד מגוון הערכות נוספות, את קידומו לשלב הלימודים הבא. בסיום הקורס תתקיים בחינה ע"פ אחת או יותר מהאפשרויות הבאות: בכתב (כולל בחינות ממוחשבות), בע"פ, יישומי או שילוב ביניהם. סטודנט רשאי לגשת למבחני סיום הקורס אך ורק אם מילא את כל החובות והמטלות בקורס, כפי שהוגדרו בסילבוס ו/או בתחילת הקורס. הציון הסופי של בחינת סיום הקורס יהיה שקלול בין חלקי הבחינה.
2.1.1.1. יעדי הלמידה והדרישות לבחינה יובהרו לסטודנטים, בסילבוס, באתר הקורס ב- Moodle, ובמהלך הקורס, בע"פ, ע"י המורה האחראי. פירוט החומר הלימודי יופיע בסילבוס. התוכן ( שיכלול ידע, מיומנויות ועמדות) יכול להיות מבוסס על פרקים מספרי הלימוד או כל תוכן נגיש אחר כגון סרטונים, אתרים וכיו"ב, שנבחרו והומלצו ע"י המורה/מורים, בנוסף לתכני הוראה שוטפת (לימוד ליד מיטת החולה, מרפאות , חדרי ניתוח, סמינרים, וכד').
2.1.1.2 הסמכות לקבוע האם הבחינה תתקיים בסוף הסבב או בסוף שנה"ל הינה בידי יו"ר החוג הקליני ובאישור יו"ר ועדת הוראה קלינית. מועדי הבחינה (מועד א' ומועד ב') השנתיות יקבעו לאחר קבלת לוח הבחינות הארציות ע"י מזכירות הסטודנטים בתאום ועד הכיתה והיחידה לשירותי הוראה.
2.1.1.3 ציון מעבר בבחינה הוא 60. השקלול עם הציונים הנוספים, לדוגמא ציון מחלקה/בחנים/פנקס מטלות, השתתפות, יבוצע על פי המשקל היחסי שניתן לכל מרכיב בהערכה על ידי המורה האחראי לקורס וצויין בסילבוס הקורס. דרישות סף לכל מרכיב יוגדרו ע״י המורה האחראי לקורס תוך התייעצות עם המרכז לחינוך רפואי. דרישות אלו נועדות לקבוע האם על הסטודנט לחזור על מרכיב מסוים לפני שקלול הציון בקורס.
2.1.2. הערכה קלינית, הערכת מיומנויות וכישורים קליניים לצורך קביעת בשלותו של הסטודנט לנטילת אחריות, כוללת גם הערכה של התנהגותו המקצועיתProfessional Behavior) ) של הסטודנט ויחסיו הבין אישיים (עם חולים, חברים ואנשי צוות), והיא תתבצע באמצעות תצפיות ייעודיות, פנקס מטלות, בחינות ,OSCE ובחינה ליד מיטת החולה.
2.1.3. הערכה ע"י בחנים בכתב או בע"פ לדוגמא: בחני כניסה למחלקה הקליניות, בוחן סיום מחלקה וכד'. בחנים ישמשו להערכות מעצבות במהלך קורסים/סבבים במטרה לעודד הערכה עצמית בעלת ערך לסטודנט. על כן, אין לקיים בחנים ללא משוב מובנה כחלק מהבוחן. הציון של כל בוחן, אם ניתן לו ציון, יהיה בעל משקל נמוך אך ייכלל בציון הסופי של הקורס.
2.1.4 בחינות גמר ארציות יתקיימו ע"פ הנהלים המקובלים לבחינות הארציות (נספח א')
2.1.5 עבודת הגמר – עבודת MD תתבצע כמפורט בנספח ב'. פירוט נוסף מופיע בקישור
2.1.6 הערכת פורטפוליו: הערכת הפורטפוליו מבוססת בכל שנת לימודים על צבירת ניקוד שמצטבר משנה לשנה. לפורטפוליו מספר קורס נפרד לכל שנת לימודים. סטודנט שלא צבר את סף הניקוד המצטבר, ולא יעבור את קורס פורטפוליו השנתי, לא יקודם לשנה הבאה ללא פעולה מתקנת (remediation), שתתוכנן לו על פי התחומים בהם לא הצליח. הערכת הפורטפוליו נועדה לבחון את ההתפתחות המקצוענית של הסטודנט ואת כשירויותיו בהתפתחותו לרופא קומפטנטי. הערכת הפורטפוליו אינה משתקללת עם שאר ההערכות, אלא מהווה משוכה נפרדת.
2.2 בחינות
2.2.1 בשנים הקליניות על הסטודנטים לגשת לכל הבחינות במועד א'.
2.2.2 רשאים לגשת למועד ב' רק סטודנטים שנכשלו במועד א', סטודנטים שעברו את הבחינה אך הממוצע השנתי שלהם אינו עומד בתנאי המעבר או שלא ניגשו למועד א' מסיבה מוצדקת כמפורט בתקנון נה"ל (סעיף 7.4 בהוראות נה"ל) ובסעיף 2.2.3 להלן.
2.2.3 הזכאות למועד ב' ובמקרים חריגים למועד נוסף (מועד מיוחד) היא כמפורט בסעיף 7.4 בהוראות נה"ל בקישור
א. סיבות הקשורות למילואים, כמפורט בהוראות נה"ל;
ב. סיבות הקשורות להריון, לידה, אימוץ וטיפולי פוריות, כמפורט בהוראות נה"ל;
ג. סטודנט שלא נבחן במועד א' או במועד ב' בבחינה שהתקיימה בצום ע"פ הלוח האקדמי בנה"ל;
ד. סטודנט שהיה מאושפז ביום הבחינה בבי"ח, והמציא אישורים רפואיים מתאימים להנחת דעתו של סגן הדיקן לענייני סטודנטים;
ה. סטודנט בתקופת האבל על קרוב משפחה מדרגה ראשונה;
ו. סטודנט שנקבעו לו מועדי בחינות שונות באותו יום או בימים עוקבים;
ז. סגן הדיקן לענייני סטודנטים רשאי לאשר לסטודנט מועד מיוחד, אם שוכנע כי בשל נסיבות בריאותיות מיוחדות או נסיבות יוצאות דופן אחרות נבצר מהסטודנט להשתתף בבחינה. את הבקשה למועד מיוחד יש להגיש בצירוף מסמכים מקוריים למזכירות סטודנטים לא יאוחר משבוע אחרי פרסום ציוני הבחינה במועד הנוסף של אותו הקורס.
2.2.4 הציון המאוחר מבין שני הציונים של הסטודנט הוא הקובע.
2.2.5 השתתפות בבחינה במועד ב' מותנית בהרשמה מראש. סטודנט שיגיע לבחינה מבלי שנרשם לא יורשה להשתתף בה.
2.2.6 תלמיד אשר ניגש בשנה הרביעית, החמישית או השישית לבחינת סיום קורס ונכשל באחד או יותר מחלקי המבחן (בכתב, בע"פ או מעשי), יהיה חייב לגשת למבחן חוזר באותם חלקים שבהם נכשל, ובאותה מתכונת.
2.2.7 סטודנט שנכשל גם במועד הנוסף בבחינות סיום הקורס, יובא עניינו לדיון בוועדת הקידום (ר' סעיף 5 להלן), שתוכל להחליט אם לחייבו לחזור על המחלקות בהן נכשל, לפי תכנית מיוחדת, או להפסיק את לימודיו.
2.2.8 בחינות בע"פ. הבחינות בעל פה תיערכנה ע"י שני מורים לפחות ממקצוע הבחינה, או ממקצוע שנושאו קרוב למקצוע הבחינה. כבוחן נוסף בבחינות בע"פ, יוכל להשתתף גם מורה ממקצוע קליני אחר, או ממקצוע פרה-קליני, בנוסף למורה של אותו מקצוע. לא תיערך בחינה בעל-פה על-ידי מורה אחד. לפחות מורה אחד יהיה בדרגת מרצה. בכל בחינה חוזרת בע"פ יהיה צוות הבוחנים בהרכב שונה מזה של הבחינה/בחינות הקודמת/ות של התלמיד הנדון.
2.3. הערכה קלינית
2.3.1 ההערכה הקלינית ("הערכת מחלקה") נועדה לאמוד את כישוריו הקליניים של הסטודנט: כושר שיפוט, יחסו לחולים, לעמיתים ולצוות, הידע הרפואי שלו, והתנהגותו המקצועית כפי שכל אלה באים לידי ביטוי בעבודתו היומיומית. הערכת התנהגותם המקצועית של הסטודנטים והישגיהם, על ידי המורים (בתפקוד הקליני, בתרגילים, בסמינריונים ובדיונים ליד מיטת החולה), יכולה גם היא להוות חלק מהציון הסופי. הערכת תפקוד הסטודנט מבוססת על היכרות עמו ועל תצפית בעבודתו. צורת ההערכה ומועדה ייקבעו ע"י החוג.
2.3.2 ההערכה תינתן ע"י 3 מעריכים לפחות, לפחות אחד מהם בדרגת מרצה ומעלה.
2.3.3 ציון מחלקה ייקבע ע"י דיון בין המורים או ע"י ממוצע של ההערכות בתנאי שכל ההערכות הן מעל ציון עובר. אולם אם חלק מההערכות הן מתחת לציון "עובר" יערך דיון נוסף בהשתתפות מנהל המחלקה, האחראי על ההוראה ובהשתתפות סגן דיקן לענייני סטודנטים, ע"פ הצורך
2.3.4 ההערכה תיעשה על גבי טופס מובנה, אשר אושר על-ידי ועדת ההוראה ואשר מוכר לסטודנט. טופס ההערכה יועלה לאתר הקורס ב- Moodle. הערכה זו תשוקלל בציון הסופי של הקורס, על פי החלטת החוג ובאישור ועדת הוראה. אחראי ההוראה בכל מקצוע קליני רשאי להוסיף לציון ההערכה מרכיבים נוספים ובלבד שאלה אושרו ע"י יו"ר החוג וע"י ועדת הוראה וידועים לסטודנט מראש.
2.3.5 הערכה במחלקות שההוראה בהן ניתנת למעלה מ 4 שבועות, תינתן עפ"י הקטגוריות של נכשל/עבר/טוב/טוב-מאוד/מצטיין. הערכת "טוב" מזכה ב"בונוס" של 2 נקודות כתוספת לציון המבחן הסופי, הערכת טוב-מאוד מזכה ב"בונוס" של 5 נקודות, והערכה של מצטיין מזכה ב"בונוס" של 10 נקודות כתוספת לציון המבחן הסופי, ובלבד שקיבל במבחן הסופי ציון עובר. במחלקות שהן פחות מ 4 שבועות השקלול בין ציון המחלקה וציון הבחינה יקבע ע"י החוג באישור ועדת הוראה ויפורט בסילבוס הקורס.
2.3.6. חובה לעבור את הערכת מחלקה בציון עובר לפחות במחלקות בהן הציון מילולי, או בציון 60 לפחות במחלקות בהן הציון הוא מספרי.
2.4 בחינות ארציות – נוהל בחינות ארציות מפורט בנספח א'.
2.4.1 סטודנט שנכשל במקצוע אחד בבחינות הגמר הארציות יחויב לחזור על המקצוע כמפורט להלן: בפנימית: חזרה על סבב פנימית בשנה ד' (9 שבועות) ו-2 אלקטיבים מהתחום הפנימי. ברפואת ילדים: חזרה על סבב ילדים בשנה ד' (8 שבועות). בכירורגיה: חזרה על סבב כירורגיה בשנה ד' (6 שבועות) ו- 2 אלקטיבים מהתחום הכירורגי בשנה ו'. בגינקולוגיה: חזרה על הסבב בשלמותו (6 שבועות). בפסיכיאטריה: חזרה על הסבב בשלמותו, כולל פסיכיאטריה של הילד (5 שבועות). רק לאחר השלמת החזרה על הקורס, יוכל הסטודנט לגשת בשנית למועד א' וע"פ הצורך גם למועד ב' של הבחינה הארצית.
2.4.2 אם סטודנט חזר על המחלקה כמפורט לעיל ונכשל בשנית במועד א' ו-ב' בחינת הגמר הארצית, יובא עניינו בפני ועדת קידום (ר' סעיף 5 להלן). הוועדה תמליץ על סיום לימודיו. במקרים חריגים במיוחד תהיה הוועדה רשאית להמליץ על חזרה נוספת של המחלקה.
2.4.3 סטודנט שנכשל בבחינות הגמר הארציות בשני מקצועות או יותר, יובא עניינו בפני ועדת קידום. הוועדה תמליץ להפסיק את לימודיו. במקרים חריגים במיוחד תהיה הוועדה רשאית להמליץ על חזרה על המחלקות בשלמותן.
2.5 עבודת גמר (MD) – ביצוע עבודת הגמר, כתיבתה והגשתה יבוצעו לפי ההנחיות המפורטות בנספח ב' וכן באתר הועדה לעבודות גמר, בקישור
2.5.1 כל סטודנט חייב בעבודת גמר, פרט למקרים הבאים: סטודנט שסיים בהצלחה לימודי מוסמך (כולל עבודת גמר), או לימודי PhD לרבות MD-PhD וקיבל אישור לעבור משלב א' לשלב ב', או סטודנט שהגיש מאמר ושמו מופיע ראשון במאמר. המאמר חייב לקבל את אישור הוועדה לעבודות גמר.
2.5.2 ועדת עבודות הגמר מרכזת ומאשרת את הנושאים המוצעים לעבודות גמר. סטודנט יתחיל בביצוע עבודת הגמר לאחר שקיבל את אישור הוועדה.
2.5.3 כל מורי הפקולטה לרפואה ולמדעי הטבע מדרגת מרצה ומעלה יכולים להנחות עבודת גמר ברפואה. במקרים מיוחדים הוועדה יכולה לאשר כמדריכים לעבודת הגמר גם מורים ממוסד להשכלה גבוהה אחר בארץ.
2.5.4 לאחר השלמת העבודה, תשלח הוועדה את העבודה לשני מומחים להערכה. עבודת הגמר תוערך בציון (100-0). הציון הסופי מהווה שיקלול של ציוני שני המעריכים וציון המדריך/ מדריכים.

3. פירסום ציונים וערעורים

3.1 בבחינות בכתב ובבחינות ממוחשבות בשנים הקליניות לא יפורסם טופס 0 (טופס הבחינה עם ציון התשובה הנכונה) ולא יתקיים ערעור כיתתי.
3.2 מועד העברת ציוני הבחינות ע"י יו"ר החוג או אחראי ההוראה למזכירות הסטודנטים הינו בהתאם לתקנון נה"ל, סעיף 7.7, כמפורט בקישור
3.3 לאחר פרסום הציונים, תתקיים "פתיחת מחברות" עבור תלמידים שנכשלו וציונם בין 51-59 בלבד ובכפוף לרישום מראש. בבחינות ממוחשבות, סטודנטים שיגיעו ל"פתיחת המחברות" יוכלו לצפות בשאלות בהן טעו בלבד. "פתיחת מחברות" תתקיים במועד שיקבע ע"י המזכירות לכל הנכשלים. סטודנט שמבקש לערער יסביר בטופס הערעור את נימוקיו לתשובה שבה בחר.
3.3 החלטת המורה/מרכז הקורס במסגרת ערעור אישי לא תחול על כלל הכיתה.
3.4 במקרה של ביטול שאלה עקב ערעור או פסילה מסיבה פסיכומטרית, הנקודות של השאלה יחולקו בין שאר השאלות שנותרו בבחינה.

4. תנאי מעבר

4.1. המשך לימודים קליניים לאחר סיום תואר B.Med.Sc. מותנה בציון ממוצע של 75 לפחות לתואר, ומילוי כל החובות הנדרשות.
4.2 מעבר סטודנט משנה לשנה בשנים הקליניות יאושר, אם עבר את כל הבחינות בציון 60 לפחות כשהציון המשוקלל השנתי הוא 70 לפחות, ולאחר שמילא את כל חובותיו הנדרשות לסיום הקורסים והפורטפוליו.
4.3. סטודנט שאושר לו לחזור על שנת לימודים או חלקה יקבל סיכום בכתב על חובותיו האקדמיות באותה שנה.

5. ועדת קידום

מטרתה של ועדת הקידום לדון בעניינם של סטודנטים שנכשלו בקורס אחד או יותר בשנת לימודים בשנים הקליניות, ולהחליט על המשך לימודיהם בבית הספר לרפואה.
5.1 הרכב הועדה:
סגן דיקן לענייני סטודנטים - ישמש כיו"ר הוועדה
סגן דיקן לענייני הוראה
יו"ר ועדת הוראה קלינית
נציגי מסלול צמרת (בדיון על סטודנטים מהמסלול)
הדיקן רשאי להשתתף בדיוני הוועדה
מנהל/ת מזכירות הסטודנטים, י/תשמש כמזכיר/ת הועדה
לדיונים בסטודנטים מסויימים, יו"ר הועדה רשאי להזמין משתתפים נוספים כגון טיוטור של השנה, מנטור, נציג שירותי הייעוץ לסטודנט או איש סגל נוסף שמכיר את הסטודנט/ית.
5.2 מובהר כי ניתן לחזור על שנת לימודים פעם אחת בלבד במהלך הלימודים הקליניים (שנים רביעית עד שישית)

6. הפסקת לימודים זמנית (שנת חופשה)

6.1 בקשה לשנת חופשה תוגש למזכירות הסטודנטים ע"י הסטודנט עד חודשי הקיץ שלפני הפסקת הלימודים המבוקשת.
6.2 הבקשה תועבר לסגן דיקן לענייני סטודנטים שישקול הפסקת לימודים לשנה או יותר בתנאים הבאים:
א. לימודים לתארים מתקדמים
ב. סיבות אישיות
6.3 הפסקת לימודים תאושר, בדרך כלל, לשנה אחת (מסיבות אישיות) או לשנתיים (לצורך לימודים לתארים מתקדמים).
6.4 סטודנט הנזקק להפסקה ממושכת יותר, יפנה בבקשה בכתב לסגן הדיקן לענייני סטודנטים עד חודשי הקיץ שלפני חזרתו המיועדת ללימודים.

7. תקנון משמעת

תקנון המשמעת לתלמידי האוניברסיטה העברית חל על כל תלמידי הפקולטה לרפואה. הגרסה התקפה עד סוף תש״ף נמצאת כאן
ר' גם תקנון ההתנהלות בלימודים הקליניים - אמנת תלמידי רפואה ומוריהם (אתרו"ם).

8. יחסי תלמיד-חולה

8.1 במהלך לימודיהם, תלמידי רפואה יקבלו חלק חשוב מההוראה באמצעות פעילויות קליניות המחייבות מגע עם מטופלים.
8.2 בעת ההוראה הקלינית, התלמידים נדרשים להקפיד על התנהגות ולבוש מתאימים.
8.3 על כל תלמיד לענוד תווית עם שמו המלא. בעת המפגש עם המטופל, על הסטודנט לזהות את עצמו כסטודנט לרפואה, ולשמור על הסודיות הרפואית וכל כללי האתיקה כמפורט באמנת תלמידי רפואה ומוריהם (אתרו"ם).

9. סקר הערכת הוראה

בסיום כל קורס יתבקש כל סטודנט למלא את סקר הערכת ההוראה הממוחשב. סקר זה נועד לשתף את התלמיד בצורה אחראית בשיפור ובפיתוח ההוראה בבית הספר לרפואה. הסקר אנונימי.

10. קורסי בחירה (אלקטיב) בשנה שישית

10.1 כל סטודנט ילמד 8 קורסי בחירה (אלקטיב) בשנה שישית – 4 מהתחום הפנימי ו-4 מהתחום הכירורגי. כל אלקטיב יהייה במשך שבועיים.
10.2 תהליך הרישום לקורסי האלקטיב יפורסם בסוף שנה חמישית. תהליך הרישום שמתבצע בסוף שנה חמישית מסתיים עד חודש לפני תחילת שנה"ל. תקופת החלפות תינתן באמצע שנה"ל, במועד שיפורסם מראש.
10.3 כל סטודנט רשאי להמיר עד שני קורסי אלקטיב ב"אלקטיב חוץ", שילמד במוסד שאינו מסונף לפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית. כל אלקטיב חוץ יהייה במשך שבועיים. ניתן לקחת אלקטיב אחד מהתחום הפנימי ואחד מהתחום הכירורגי או שני אלקטיבים מאותו תחום (פנימי/כירורגי), ובלבד שישמר היחס של 4 אלקטיבים מהתחום הפנימי ו-4 מהתחום הכירורגי.
10.4 על מנת להיות רשאי לגשת לבחינות הגמר הארציות בסוף שנה שישית, על הסטודנט להשלים כל חובות הלימודים בשנה זו. במקרים חריגים ולאחר קבלת אישור מראש בכתב מסגן דיקן לענייני סטודנטים, יוכל סטודנט לגשת לבחינת הגמר הארצית בפנימית, אם השלים סבב פנימית בשנה שישית ולפחות 3 אלקטיבים מהתחום הפנימי, ולבחינת הגמר הארצית בכירורגיה, אם השלים לפחות 3 אלקטיבים מהתחום הכירורגי.
נספח א' : נהלים לבחינות הארציות
נספח ב': נוהל עבודת גמר (עבודת MD)
נספח ד' – נוהל השלמת לימודים בגין מילואים
נספח ה' - התאמות בנסיבות הורות - נה"ל תש"ף, סעיף 13 בקישור
[1] הערכות מעצבות יתוכננו כתכנית מסודרת שתופעל במהלך הקורס. כל הערכה מעצבת תלווה במשוב מעצב מובנה ומתועד. דוגמאות של הערכות מעצבות: בחנים תדירים, מטלות, תרגילים, סמינרים והצגת מקרים. מכלול ההערכות ומתן משקל בקורס הינם באחריות המחלקה/יחידה המרכזת, בגיבוי מקצועי מהמרכז לחינוך רפואי, ויאושרו ע״י וועדת ההוראה הרלוונטית. מתן המשקל של כל קורס במכלול הקורסים בכל שנתון יהיה באחריות וועדות ההוראה (בשנים הפרה-קליניות יתואם בין הוועדות).
[2] הערכות מסכמות כוללות מגוון כלי הערכה בעלי משקל יחסית גבוה בבדיקת כשרות הסטודנט לסיים בהצלחה את הקורס/יחידת לימוד אחרת. דוגמאות: בחינות ידע ויישום כתובות, בע״פ, מעשיות/קליניות או כל כלי הערכה שנחשב מתאים לצורך.
[3] הערכות בכתב יכולות לכלול שאלות רב-ברירתיות ושאלות עם תשובה-קצרה או קצרה מאוד, וניתנות לביצוע מקוון או ע״ג נייר.
[4] הערכות מעשיות: כל הערכה שבוחנת מיומנויות פרקטיות, קליניות, ומקצועניות אחרות (לדוג׳ תקשורת, רפלקציה, מטלות, סמינרים, תרגילי פתרון בעיות מבוססי מקרים או אחרים, הן כיחידים, בזוגות או בקבוצות).
×