צוות המחקר
סטודנטיות ללימודים מתקדמים:
סופי איטקין
הדס בן צור
שירה וידיסלבסקי
תאיר שבת
אביה אודלסמן עלפי
טובי שמואלי אייזנר
דבורה דיין
ריסה מור
אילה שטרנשוס
חני זייגר
מריה פדואה אבו חלקה
רנא תרתיר
פאטמה אחחאג' עכרי
דוקטורנטיות:
יעל לביא- פיטרו
חיה גרינוולד
מושגים מרכזיים
גורמי סביבה (Environmental factors)
תרבות (Culture)
השתתפות (Participation)
קהילה (Community)
חינוך רפואי ולימודים קליניים (Medical education and clinical studies)
נושאים ומחקרים
השתתפות (Participation)
- (Structured Preschool Participation Observation) SPO פיתוח תצפית מובנית להערכת השתתפות ילדים בפעילויות יומיום במסגרת החינוכית 1,9
- התאמת תצפית ה-SPO לילדים עם ASD הלומדים בגני תקשורת והשוואה לילדים ללא ASD
- שאלון ה- CASP בחינת מדדים פסיכומטריים בקרב ילדים עם פגיעות ראש טראומטיות TBI2-3
- יישום גישת התערבות ממוקדת השתתפות באמצעות התאמת הסביבה
חקר גורמים בסביבה
- התערבות מולטידיספלינרית, משלבת מודלים (השתלמות, ניטור והיוועצות) בגני ילדים במגזר החרדי עבור ילדים בסיכון או עם איחור התפתחותי4-6
- חקר מאפייני ההשתתפות וגורמי סביבה בקרב ילדים ונוער עם וללא מוגבלויות, עם מצבי בריאות שונים ובסיכון על רקע סביבתי
- תרבות וריפוי בעיסוק (עמדות ותפיסות, הערכה והתערבות תלוית תרבות וכשירות תרבותית, התאמה תרבותית של כלי הערכה ופרוטוקולים, השוואה בין קבוצות תרבותיות)7,10
פיתוח שירותי ריפוי בעיסוק בקהילה, חינוך רפואי ולימודים קליניים
- פיתוח שירותי ריפוי בעיסוק בקהילה במסגרת לימודים קליניים של סטודנטים8
- פיתוח מודלים של הדרכה והוראה באמצעות מקרים
- הערכת צרכים של אוכלוסיות מגוונות בקהילה
ביבליוגרפיה
[1] Golos, A., & Weintraub, N. (2015). The Structured Preschool participation Observation (SPO). Israel Journal of Occupational Therapy, 24 (2-3), H59-H72. (Hebrew)
[2] Golos, A., & Bedell, G. (2016). Psychometric properties of the Child and Adolescent Scale of Participation (CASP) across a 3- year period for children and youth with traumatic brain injury. NeuroRehabilitation, 38, 311-319.
[3] Golos, A., & Bedell, G. (2017) Responsiveness and discriminant validity of the Child and Adolescent Scale of Participation (CASP) across three years for children and youth with traumatic brain injury. Developmental Neurorehabilitation, 18, 1-8. DOI: 10.1080/17518423.2017.1342711
[4] Golos, A., Sarid, M., Weill, M, & Weintraub, N. (2011). Efficacy of an early intervention program for at-risk preschool boys: A two group control study. The American Journal of Occupational Therapy, 65(4), 400-408.
[5a]Golos, A., Sarid, M., Weill, M., Yochman, A., & Weintraub, N. (2011). The influence of environmental factors on the development of Ultra-orthodox preschool boys in Israel. Occupational Therapy International, 18, 142-151. DOI: 10.1002/oti.317
[5b]Golos, A., Sarid, M., Weill, M., Yochman, A., & Weintraub, N. (2014). The influence of environmental factors on the development of Ultra-orthodox preschool boys in Israel. Israel Journal of Occupational Therapy, 23(1), H326-H342 (Hebrew).
[6] Golos, A., Sarid, M., Weill, M, & Weintraub, N. (2013). The Influence of Early Intervention Length on the Participation of Low Socio-Economic At-Risk Preschool Boys: A Two Group Control Study. Journal of Occupational Therapy, Schools, & Early Intervention, 6, 188–202. DOI: 10.1080/19411243.2013.850935.
[7] Golos, A., Revach, A., & Cohen, T. (2019). Cultural competence in occupational therapy. The Jerusalem Intercultural Center, 1-8. (Hebrew)
[8] Golos, A., & Tekuzener, E. (2019). Perceptions, expectations and satisfaction level of occupational therapy students prior and after fieldwork. BMC Medical Education, 19: 324, 1-8. DOI: 10.1186/s12909-019-1762-0
[9] Golos, A., & Weintraub, N. (2020): The psychometric properties of the Structured Preschool Participation Observation (SPO),
Physical & Occupational Therapy in Pediatrics, 40(5), 1-3. DOI:
10.1080/01942638.2020.1711845
[10] Golos & Weintraub (2020): Culture and gender differences in children's frequency of participation in preschool daily activities. Accepted to the Israeli Journal of Occupational Therapy