כניסה

​עם הפנים לקהילה

ברוח הערכים של האוניברסיטה העברית ובית הספר לריפוי בעיסוק, אנו רואות את תפקידה של המעבדה גם במעורבות ותרומה לקהילה. מעורבות זו מתמקדת במתן מענה לקהל הרחב ובקידום ידע, ובאה לידי ביטוי בשני תחומים מרכזיים.

אבחון תלמידים וסטודנטים עם חשד לליקויים או המתקשים בכתיבה

אחד התפקידים של המעבדה הוא להעריך את תפקודי הכתיבה וההקלדה של תלמידים וסטודנטים עם חשד ללקות למידה המתמקדת בכתיבה (דיסגרפיה). אבחון הסטודנטים נעשה בשיתוף עם מרכז התמיכה לסטודנטים עם לקויות למידה ותחת האחריות של משרד דיקנט הסטודנטים. מועמדים ללימודים בהשכלה הגבוהה או סטודנטים שלהם קשיים בכתיבה (כתב יד לא קריא, איטיות בכתיבה, התעייפות מהירה או כאבים), יכולים לפנות למרכז אבחון לקויות למידה.
בנוסף, סטודנטים המתקשים בכתיבה מסיבות אחרות כגון דלקות בגידים, הזעת יתר או הפרעות נוירולוגיות אחרות או תאונות, אשר צריכים התאמות בדרכי ההבחנות גם-כן יכולים לפנות לאבחון דרך יחידת הנגישות בדיקנט הסטודנטים יחידת הנגישות בדיקנט הסטודנטים. האבחון הינו מקיף ביותר וכולל הערכת תפקודי הכתיבה, מיומנויות העומדות בבסיס הכתיבה ובדיקת התאמות אפשריות בדרכי ההבחנות, לרבות התאמות והמלצות ארגונומיות.

ארגון ימי עיון וקורסים

תפקיד נוסף של המעבדה הוא העמקת הידע של אנשי מקצוע בנושאים הקשורים לליקויים נוירו-התפתחותיים והשלכותיהם על התפקוד וההשתתפות בחיי היום-יום, וכן הכרות ושימוש בכלי הערכה שונים (לפרטים לחץ כאן).

לימוד הקלדה עיוורת

בחסות המעבדה מתקיימים קורסים ללימוד הקלדה יעילה, שמטרתם שיפור יכולת ההקלדה של סטודנטים. הקורס נערך בקבוצות קטנות ובמהלכו לומדים הסטודנטים את עקרונות הארגונומיה בהקלדה וההקלדה הנכונה. כל סטודנט מתקדם בקצב שלו תוך הדרכה אישית.
×