כניסה

כלים שפותחו במעבדה

לאורך השנים פתחנו במעבדה כלים רבים להערכת התפקוד, ההשתתפות בחיי היום-יום ואיכות החיים של אוכלוסיות בגילאים השונים. להלן הכלים שפותחו או בפיתוח. חלק מהכלים ניתן להוריד כאן ואחרים ניתנים להשגה במסגרת הכשרה.

כתיבה והקלדה מבי"ס יסודי ועד להשכלה הגבוהה

אכתי"ב – 'אבחון תפקודי כתיבה לבית-ספר יסודי' (וינטראוב ואביחי, 2016). האבחון בודק כתיבה בשפה העברית לתלמידים בכיתות ד'-ו'
אכתב"ע – 'אבחון תפקודי הכתיבה הידנית בשפה הערבית' לתלמידים בכיתות ד'-ו' (סלאמה-מטר, קאסם, בסל, ווינטראוב, 2014).
אחט"ב – 'אבחון תפקודי כתיבה לחטיבת הביניים'. (וינטראוב, דרורי-אסייג, דקל, יעקובוביץ, וולפסון, פרוש ולהב, 2012). האבחון בודק כתיבה בשפה העברית לתלמידים בכיתות ז'-ט'.
תכל"ס - אבחון תפקודי כתיבה לסטודנטים העברית לסטודנטים בהשכלה הגבוהה (וינטראוב, עובדיה- ישראלי, שובל, וטראוב-בר-אילן, 2012).
אקליד - אבחון תפקודי הקלדה בשפה העברית לתלמידים בכיתות ד'-ו' (וינטראוב, בלום, ברנדס, זדה, ריב וטראוב בר-אילן, בפיתוח).
הקלדע
כלים אלו נלמדים במסגרת השתלמות שניתנת בתכנית לימודי המשך של ביה"ס לריפוי בעיסוק. הכלים נמסרים במסגרת ההשתלמות. בתום ההשתלמות ניתנת תעודת "מורשה העברה". אין אפשרות לרכוש או להשתמש בכלים ללא ההשתלמות.
שאלון הערכה עצמית ביחס לכתיבה או בעקבות הכתיבה (להב, הרטמן-מאיר ווינטראוב, 2006) – מיועד למילוי עצמי לכל הגילאים
שאלון איתור ילדים עם לקויי כתיבה בשפה הערבית (וינטראוב וח'ורי-שאהין, 2006) - למילוי על-ידי המורה.
ניתן לקבל שאלונים בפנייה לפרופ' נעמי וינטראוב

תפקוד והשתתפות בחיי היום-יום ואיכות חיים

Structured Preschool Participation Observation; SPO (גולוס, ווינטראוב, 2015) - תצפית מובנית להערכת תפקוד והשתתפות ילדים בפעילויות יומיום במסגרת הגן (טרום חובה וחובה).
למידע נוסף ניתן לפנות לד"ר ענת גולוס
שאלון איכות חיים של ילדים בבית ספר (Quality of Life of Elementary School Children Questionnaire - QOLS) (וינטראוב ובר-חיים ארז, 2013) – שאלון למילוי עצמי שבמטרות להעריך את תפיסת הילדים והמתבגרים את איכות חייהם בבית הספר במדדים כגון, קשר עם המורים, תפיסה חברתית, הסביבה הפיזית של בית הספר.
ניתן לקבל שאלונים בפנייה לפרופ' נעמי וינטראוב
Adolescent & Adults Coordination Questionnaire; AACQ (טל-סבן, ופרוש, 2012) - שאלון סינון להפרעה התפתחותית בקואורדינציה (DCD) וכלי עזר לבניית תוכנית התערבות, מתאים לנבדקים בגילאי 35- 16.
Participation in Every Day Activities of Life; PEDAL (טל-סבן, ופרוש, 2013) - שאלון הבודק השתתפות בתפקודי יום-יום שונים ומתאים למבוגרים בגילאי 18-40.
Participation in Every Day Activities of Life-Young; PEDAL-Y (טל-סבן, ופרוש, בפיתוח) - שאלון הבודק השתתפות בתפקודי יום-יום שונים ומתאים למתבגרים בגילאי 12-18.
למידע נוסף ניתן לפנות לד"ר מירי טל-סבן
×