ילדים
כתיבה והקלדה בבי"ס יסודי
אכתי"ב – 'אבחון תפקודי כתיבה לבית-ספר יסודי' (וינטראוב ואביחי, 2016). האבחון בודק כתיבה בשפה
העברית לתלמידים בכיתות ד'-ו'. שימוש באבחון כרוך בהסמכה ייעודית
אכתב"ע – 'אבחון תפקודי הכתיבה הידנית בשפה
הערבית לתלמידים בכיתות ד'-ו' (סלאמה-מטר, קאסם, בסל, ווינטראוב, 2014) . שימוש באבחון כרוך בהסמכה ייעודית. הפרסום בנוגע לתוקף ומהימנות הכלי ניתן למצוא
כאן
אקליד - אבחון תפקודי הקלדה בשפה
העברית לתלמידים בכיתות ד'-ו' (וינטראוב, בלום, ברנדס, זדה, ריב וטראוב בר-אילן, בפיתוח). שימוש באבחון כרוך בהסמכה ייעודית
אקלד"ע - אבחון תפקודי הקלדה בשפה הערבית לתלמידים בכיתות ב'-ה' (ח'ורי-שאהין ווינטראוב, 2020). שימוש באבחון כרוך בהסמכה ייעודית. הפרסום בנוגע לתוקף ומהימנות הכלי ניתן למצוא
כאן
שאלון הערכה עצמית ביחס לכתיבה או בעקבות הכתיבה (להב, הרטמן-מאיר ווינטראוב, 2006) – מיועד למילוי עצמי לכל הגילאים.
קישור להורדת שאלון הערכה עצמית ביחס לכתיבה לתלמיד.
קישור להורדת שאלון הערכה עצמית בעקבות כתיבה לתלמיד.
שאלון הערכה עצמית ביחס להקלדה או בעקבות הקלדה (וינטראוב, בלום, ברנדס, זדה, ריב ובר-אילן טראוב, 2015) – מיועד למילוי עצמי לכל הגילאים.
קישור להורדת שאלון הערכה עצמית ביחס להקלדה לתלמיד.
קישור להורדת שאלון הערכה עצמית בעקבות הקלדה לתלמיד.
שאלון איתור ילדים עם לקויי כתיבה בשפה הערבית (וינטראוב וח'ורי-שאהין, 2006) - למילוי על-ידי המורה.
איכות חיים
שאלון איכות חיים של ילדים בבית ספר (Quality of Life of Elementary School Children Questionnaire - QOLS) (וינטראוב ובר-חיים ארז, 2013) – שאלון למילוי עצמי שבמטרות להעריך את תפיסת הילדים והמתבגרים את איכות חייהם בבית הספר במדדים כגון, קשר עם המורים, תפיסה חברתית, הסביבה הפיזית של בית הספר.
הפרסום בנוגע לתוקף ומהימנות הכלי ניתן למצוא
כאן
קישור להורדת שאלון איכות חיים של ילדים בבית ספר.
שאלוני סינון ל- DCD
ניתן לרכוש את שאלון Developmental Coordination Questionnaire (DCDQ-7; Wilson et al., 2009) המיועד לילדים בגילאי 5-15 דרך
הקישור
[מוצר – הפקולטה לרפואה, לימודי המשך בריפוי בעיסוק, קבוצת מירי טל-סבן, קורס מקוון DCDQ]
ניתן לקבל עותק של שאלון Little Developmental Coordination Questionnaire (LDCDQ; Rithman et al., 2011) המיועד לילדים בגילאי 3-5, בפניה לד"ר מירי טל סבן
miri.tal-saban@mail.huji.ac.il
מתבגרים ומבוגרים צעירים
כתיבה והקלדה בחטיבת ביניים ועד השכלה גבוהה
אחט"ב – אבחון תפקודי כתיבה לחטיבת הביניים. (וינטראוב, דרורי-אסייג, דקל, יעקובוביץ, וולפסון, פרוש ולהב, 2012). האבחון בודק כתיבה בשפה העברית לתלמידים בכיתות ז'-ט'.
תכל"ס - אבחון תפקודי כתיבה לסטודנטים העברית לסטודנטים בהשכלה הגבוהה (וינטראוב, עובדיה-ישראלי, שובל, וטראוב-בר-אילן, 2016).
'שימוש באבחונים אחט"ב ותכל"ס מותנה בהשתלמות וקבלת תעודת מורשה בעקבות ההשתלמות. לפרטים על ההשתלמות ניתן לכתוב לפרופ' נעמי וינטראוב
naomi.weintraub@mail.huji.ac.il
שאלון הערכה עצמית ביחס לכתיבה או בעקבות הכתיבה (להב, הרטמן-מאיר ווינטראוב, 2006) – מיועד למילוי עצמי לכל הגילאים.
קישור להורדת שאלון הערכה עצמית ביחס לכתיבה לסטודנט.
קישור להורדת שאלון הערכה עצמית בעקבות כתיבה לסטודנט
שאלון סינון ל- DCD
Adolescent & Adults Coordination Questionnaire (AAC-Q) - כלי סינון לליקויים בקואורדינציה מוטורית וכן כלי עזר לבניית תוכנית התערבות המותאמת לצרכי ממלא השאלון.
השאלון כולל 12 שאלות רב ברירה הבודקות תפקודי יום יום המערבים תכנון, ארגון וקואורדינציה (Tal-Saban & Parush, 2014). מתאים לגילאי 16-40 וממולא ע"י האדם עצמו.
[מוצר – הפקולטה לרפואה, לימודי המשך בריפוי בעיסוק, קבוצת מירי טל-סבן, קורס מקוון AACQ]
הפרסום בנוגע לתוקף ומהימנות הכלי ניתן למצוא
כאן
שאלוני השתתפות ותפקוד חברתי
The Socialising and Friendship Questionnaire (SAF-Q) - שאלון להערכת יכולות של השתתפות חברתית וחיברות הכוללת גם תקשורת בסביבה וירטואלית (Tal-Saban, Kirby, 2018). השאלון כולל שלושה חלקים: החלק הראשון בודק את ההשתתפות החברתית במהלך גיל ההתבגרות, החלק השני בודק יכולות חברתיות בגיל הבגרות והחלק השלישי בודק שימוש באסטרטגיות ותפיסה עצמית מיועד בעיקר לבניית תוכנית התערבות.
Social Network Sites (SNS) – שאלון להערכת השימוש של מתבגרים ברשתות החברתיות (Tal-Saban et al., 2021). שאלון דיווח עצמי למתבגרים בגילאי 12-18 הכולל הערכה הן של תדירות השימוש והן של מאפייני השימוש ברשתות חברתיות, תוך התייחסות להיבטים חברתיים, התנהגותיים ורגשיים.
שאלוני השתתפות בתפקודי יומיום למתבגרים ומבוגרים
(PEDAL) Participation in Every Day Activities of Life - שאלון הכולל 14 שאלות רב בררתיות אודות ביצוע בתפקודי יום יום שונים המערבים ארגון (Tal-Saban & Parush, 2014). השאלון מותאם למבוגרים בגילאי 18-40 וממולא ע"י האדם עצמו.
The Self-Perception of Occupational experiences for Teens (SPOT) – ריאיון חצי מובנה להערכת התפיסה של מתבגרים בגילאי 18-13 ביחס לחוויה העיסוקית שלהם וייחוס של הצלחות ואתגרים בעיסוק (Tal-Saban & Maeir, 2022).
Participation in Every Day Activities of Life-Young (PEDAL-Y) - שאלון הכולל 18 שאלות רב בררתיות אודות השתתפות בתפקודי יום יום שונים המערבים ארגון. השאלון מותאם למתבגרים בגילאי 12-18 וממולא ע"י המתבגר עצמו.
Young Adults' Daily Participation Scale (YADAPS) - שאלון למבוגרים-צעירים המעריך השתתפות בפעילויות יומיום וחוויה עיסוקית גלובלית, בהתייחס למימדים אובייקטיביים וסוביקטיביים (Zaguri-Vittenberg, Weintraub, & Tal-Saban, 2024). השאלון מיועד לדיווח עצמי על ידי מבוגרים גילאים 35-21.
קישור להורדת השאלון בעברית.
קישור להורדת השאלון באנגלית.
הפרסום בנוגע לתוקף ומהימנות הכלי ניתן למצוא
כאן
פיתוח תוכנות
הקלדע - תוכנת ה'הקלדע' (וינטראוב ופינטוך, 2012), מבוססת על טכנולוגיה מסוג keylogger (הקלטה /תיעוד התוים שהוקשו). השימוש בתכנה מסוג זה, בניגוד למעבד תמלילים דוגמת Microsoft Word, מאפשר להתחקות אחר תהליכים שונים המתרחשים בזמן ההקלדה. התכנה מספקת מידע כמותי על קצב ההקלדה, משך הזמן בין ההקשה על מקשים שונים ([IKSI] inter keystroke interval), וכן מידע איכותני על סוג השגיאות בהקלדה ותיקונן, אשר מאפשר לקבוע גם את הדיוק בהקלדה (לפירוט ראה בהמשך). המידע מוצג כפלט בתוכנת Microsoft Excel ובו פירוט של התווים שהיו בטקסט המקורי, כלל התווים שהוקלדו והתווים שנותרו בתוצר הסופי, לאחר תיקונים ומחיקות. ניתוח פלטי "הקלדע" נעשה באמצעות תכנת "קודטקסט" (וינטראוב ואביקסיס, 2019) שמאפשר לקבל מידע מפורט על מדדי דיוק, יעילות, סוגי טעויות הקלדה וכד'.