כניסה

אבחון והערכה

ה-PIC-ME הינו אבחון לבדיקת התפיסה העצמית של ילדים את הקשיים שלהם בתפקודים ניהוליים בחיי היומיום ואת העוצמות שלהם. הוא נשען על ידע וסקירה תיאורתית מקיפה אודות תפקודים ניהולים אצל ילדים עם וללא ליקויים התפתחותיים ותיאוריות העוסקות בפיתוח כלי אבחון אקולוגיים לילדים.  הוא יוצא מתוך התפיסה כי הילד הוא הלקוח במרכז ומכאן שהוא רואה חשיבות בפנייה אל הילד.

הכלי מיועד לילדים בגילאי 5-10.

 

משך ההעברה: כ- 45 דקות.
אופן ההעברה: הכלי מועבר בצורת ראיון לילד, בו מתוארות סיטואציות מחיי היום יום באמצעות משפטים המלווים באיורים. הילד מציין אם גם לו קורה לפעמים מה שקורה לדמות. במקביל, ההורה עונה על אותם היגדים אודות תפקודו של ילדו.
 
 
 

יתרונותיו של ה- PIC-ME:  

  •  מאפשר לדעת עד כמה הילד מודע לקשייו ויכולותיו
  • מזמין את הילד להיות שותף מלא בקביעת מטרות ההתערבות, מכבד אותו ורותם אותו לתהליך.
  • הפורמט הפיקטוריאלי מסייע בחידוד ההבנה, בגירוי הקשב, במיקוד וערור עניין אצל הילד. בנוסף, כלי פיקטוריאלי מאפשר נטרול של השפעת אוצר המילים של הילד, מפחית את הצורך להשען על זיכרון עבודה ובכך הוא מותאם מבחינה התפתחותית גם לילדים צעירים.
  • הכלי ידידותי מאוד והילדים נהנים מהחשיפה אליו.

ה- PIC-ME פותח בבית הספר לריפוי בעיסוק של האוניברסיטה העברית בירושלים על-ידי ד"ר רותי טראוב בר-אילן, אוריה אמסילי, זוהר דיל, סתיו דקל, הדר חורי, גת כהן, נעה כהן ופרופ' עדינה מאיר.


© כל הזכויות שמורות למעבדה לשיקום נוירו- קוגניטיבי
×