בטקס חלוקת המלגות של בריאות הציבור לשנת הלימודים תשע"ג קיבלו 17 סטודנטים מלגות ופרסים בגין הצטיינותם בלימודים ופרמטרים נוספים.
במעמד הטקס נכחו דיקן הפקולטה לרפואה, פרופ' דוד ליכטנשטיין ומנהל ביה"ס, פרופ' יהודה ניומרק. את הטקס הנחתה פרופ' אורה פלטיאל, יו"ר ועדת פרסים ומלגות.
תורמי המלגות מגוונים, ובפעם הראשונה נשא דברים גם בנו של אחד מתורמי המלגות הותיקים ובו סיפר את סיפור חייו יוצא הדופן של אביו ז"ל.
את דבר מקבלי המלגות נשאה דר' חוה גדסי, שאת דבריה המרגשים תוכלו לקרוא בקובץ המצ"ב.
הרצאה מעניינת במיוחד ניתנה ע"י פרופ' יחיאל פרידלנדר בנושא בריאות האם והשפעות ארוכות טווח על בריאות צאצאיה.
מקבלי המלגות הם:
מלגת טבע: דר' חוה גדסי, גב' אילה גרינשפון, דר' ענת וייסמן, דר' יואב כהן, גב' שלומית רצון-בלומנפלד
מלגת MHA: דר' יואב כהן
פרס ע"ש אלישקובסקי וסמונוב: גב' אלאי זיידאן, גב' אנלור שרמן, גב' יניק זבונוב
מלגת אפידמיולוגיה קלינית: גב' מיכל ליפשיץ
מלגה ע"ש שמעון וויקטוריה בטש: גב' איוה גרינשטיין
מלגת בית הספר: גב' קלינשטרן גפן
מלגה ע"ש פרידה פלטיאל: גב' אליענה עין מור
מלגה ע"ש ד"ר ליאון פרלמן: גב' גלית שפר
מלגה ע"ש ד"ר אלעזר וצפורה קסל: גב' אורית סטוצקי, מר רם מליס
פרס ע"ש צפורה קרפין: גב' דנה זיו, גב' גבריאלה לורנס
מלגת העמותה לחינוך לבריאות: גב' אילה גרינשפון
הנאום של נציגת הסטודנטים
דיקן הפקולטה, דיקנית משנה, מנהל בית הספר, מרצים, אנשי סגל, תורמים, סטודנטים ואורחים יקרים, בפרשת השבוע, פרשת מקץ, אנחנו לומדים על יוסף, שמפרש את חלומותיו של פרעה מלך מצרים על השיבולים ועל הפרות השמנות והרזות, ובזכות זה מתווה מדיניות ומתכנן תכניות לטווח ארוך, לטובת כלכלת העם המצרי, בריאותו ורווחתו במשך שנות הרעב.
בריאות הציבור אינה מסתמכת על חלומות ופרשונתם, אך כן משתמשת בנתונים ובמידע, על מנת לאתר בעיות, מחלות או סיכונים בריאותיים, לאפיין אותן, ולנסות ולפעול על מנת לפתור אותן, ואולי אף עדיף, למנוע אותן, גם במציאת פתרונות נקודתיים אך גם בדרך של התווית מדיניות, ותכנון לטווח ארוך, אותם אנחנו לומדים מיוסף.
בשנה אחת בלבד של לימודים קיבלנו טעימה ממגוון מקצועות בריאות הציבור, שנתנו לנו את הרצון והמוטיביציה ללמוד עוד על מערכת הבריאות, על קידום בריאות, על אפידמיולוגיה, סטטיסטיקה ושיטות מחקר, באופן שיאפשר לנו לחקור, אך לא רק לחקור לשם מחקר, אלא גם להשתמש בכלים שקיבלנו על מנת לתכנן, לבצע, לקדם תכניות ולהעריך אותן, כל אחד בחחום ממנו הוא בא, למען בריאות, רווחת, ושלומות הציבור.
במהלך שנת הלימודים שחלפה, למדנו יחד סטודנטים בעלי רקע שונה- ביולוגיה, תזונה, רוקחות, רפואה, סיעוד, וטרינריה ועוד. הגיוון במקצועות הרקע שלנו תרם והפרה את הדיונים במהלך ההרצאות ובעת ישיבה משותפת על עבודות ותרגילים, כאשר כל אחד מאיתנו מביא זווית ראיה נוספת לחומר הנלמד.
חלקנו הגיע לכאן ישירות מלימודי התואר הראשון, אך עבור חלק לא קטן מאיתנו זהו מפגש חוזר עם ספסל הלימודים הרשמי באוניברסיטה, לאחר מספר שנות עבודה מעשית, כל אחד בתחומו. החזרה ללימודים אינטנסיבים היתה מאתגרת, אך בהחלט מתגמלת, ונהנינו שוב לשבת ,ללמוד, להתקדם ולהחכים, כל זאת במסגרת בית ספר אישי ואינטימי, מצד המרצים ואנשי הסגל, כמו גם מצד אנשי המנהלה והמזכירות. במסגרת השיעורים, התרגילים, והסמינרים של בית הספר, אנחנו סופגים לא רק ידע תאורטי, אלא זוכים לראות וללמוד ממיטב המרצים, על דרך יישומם של מה שאנו לומדים בפועל, בשטחי המחקר והמעשה.
בנימה אישית, אני זוכרת את עצמי יושבת כאן באולם הזה לפני כשנה, בטקס מקבלי המלגות של שנה שעברה, ומוצאת תירוצים ללמה אני לא אעמוד כאן בין מקבלי הפרסים בשנה הבאה. אך כשעלו מקבלי הפרסים ומלגות ההצטיינות הבחנתי שהתירוצים שלי לא קבילים... ראיתי שכסטודנטים לתואר שני ניתן לעבוד ולגדל ילדים וגם ללמוד, להשקיע, ואפילו להצטיין.
אנחנו מודים לועדת המלגות והפרסים של בית הספר על שמצאתם אותנו ראויים.
ולכם תורמים יקרים, אנו מודים על תרומתכם הנדיבה, שמכירה בעבודתנו המאומצת במהלך השנה האחרונה, ונותנת לנו תמריץ נוסף ללמוד ולהצטיין, וולהגשים את שאיפותינו המקצועיות והמחקריות. בתרומתכם הנדיבה אתם מסייעים בידינו להמשיך ולהתעדכן, על ידי רכישת ספרות, נסיעה לכנסים, מימון עזרים לביצוע מחקרים, או פשוט נלמד בראש קצת יותר שקט, ועל כך תודתנו. אנחנו מצידנו, נשתדל להמשיך ולהשקיע, ובע"ה גם להשפיע.